Monitorul Oficial Local
Formulare online


Vă aducem la cunoștință că pentru o navigare cat mai ușoară acest site utilizează fișiere de tip cookie. De asemenea, am actualizat politica site-ului pentru a ne conforma cu Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea, vă rugăm să citiți și să înțelegeți conținutul Politicii de Utilizare a Cookies și Politicii de Prelucrare a Datelor.

Prin continuarea navigării pe site confirmați acceptarea politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor.

OFERTE VÂNZARE TERENURI - conform Legii nr. 17/2014

OFERTE VÂNZARE TERENURI - conform Legii nr. 17/2014



Bilanturi contabile 2021

Bilanturi 2021

Vizualizari: 32
Data creare: 05-08-2021 11:40:43

PMSM Ipatele - Construire platforme de gunoi de grajd în Comuna Ipatele, Județul Iași

Consultare publică privind planul de management social și de mediu (PMSM) elaborat pentru proiectul „Platformă de depozitare și gospodărire a gunoiului de grajd în comuna Ipatele, județul Iași"

Persoanele interesate pot transmite observații/propuneri /comentarii, în termen de 10 zile de la publicare:

- În atentia Primariei Ipatele, astfel: transmitere prin postă, fax.0232 228855, email.contact@comunaipatele.ro;

- În atenția Unității de Management a Proiectului „Controlul Integrat al Poluării cu Nutrienți", astfel: Calea Plevnei nr. 46-48, corp E, etaj 1, cam 10, tel.031 433 4020, fax.0214089540, email:nitrati@mmediu.ro.

Documente pdf
Planul de Management Social și de Mediu (PMSM) pentru obiectul „Construire platforme de gunoi de grajd în Comuna Ipatele, Județul Iași”
Anunt gestionare reclamatii ,observatii, comentarii sau recomandari privind investitia ”Construire platforme de gunoi de grajd in comuna Ipatele,judetul Iasi”.

Linkuri externe
Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități
https://www.youtube.com/watch?v=V8oZSOzproI&feature=emb_logo

Vizualizari: 182
Data creare: 31-07-2020 14:57:17

Contact

Comuna Ipatele
Judeţul Iași

Cod SIRUTA: 97553
Cod poștal: 707265
Telefon: 0232 228.855
Fax: 0232 228.855
Email: contact@comunaipatele.ro
Website: www.comunaipatele.ro

Vizualizari: 229
Data creare: 15-10-2019 17:13:47

Agricultura

Agricultura

Potențialul agricol al comunei Ipatele este determinat de prezența terenului arabil și a terenurilor ocupate de pășuni  și fânețe, care reprezintă premisele care favorizează activitățile bazate pe cultura plantelor și creșterea animalelor.

Conform Atlasului României 2006, ca tip de polarizare a spațiilor agricole, comuna Ipatele se încadrează în tipul 7,  adica „polarizare de tip oraș regional", vizibil în jurul majorității centrelor urbane (efectul centurii de legume și  lactate).

Din suprafață totală de 4672 ha a comunei Ipatele, terenul agricol ocupă o suprafață de 3833 ha, adică 82,04%. Modul de folosire al terenului agricol al comunei la nivelul anului 2012 era Citeste mai mult...

Vizualizari: 193
Data creare: 15-10-2019 16:43:49

Activitățile economice

Activitățile economice

Comuna este localizată într-un spațiu polarizat de orașul Negrești, județul Vaslui. Reședința de județ Iași se află  la o distanță de 63 km.

Distanța mare față de orașele mai apropiate, gradul redus de dezvoltare al orașului Negrești, îngreunează deplasarea  pentru muncă și plasează comuna într-o zonă profund rurală, în care principala activitate economică este agricultura  care a jucat în permanență rol de refugiu economic.

Principalele resurse și totodată premise de dezvoltare economică sunt terenul arabil pentru agricultura.
Ca tip de spațiu rural, conform Atlasului României 2006, comuna Ipatele este caracterizată ca fiind de tipul 1, mai precis, un spațiu rural cu agricultură bazată pe m Citeste mai mult...

Vizualizari: 157
Data creare: 15-10-2019 15:43:09

Legături utile și telefoane instituţii din județul Iași

Listă telefoane utile instituţii:

SECȚIA DRUMURI NAȚIONALE
0232.219.240
0232.219.241

DIRECȚIA JUDEȚEANĂ DE ADMINISTRARE A DRUMURILOR ȘI PODURILOR

0332.411.845
0232.255.960
0232.255.961

E-ON MOLDOVA DISTRIBUȚIE
0.800.800.929

E-ON GAZ DISTRIBUȚIE
0.800.800.928

AEROPORTUL INTERNATIONAL
0232.271.590

CFR IAȘI
0232.215.600
0232.242.033
0232.410.636

RATP
0232.267.772
0332.404.713

APA VITAL
0232.969
0232.215.410
0232.215.411
0232.215.412

Vizualizari: 152
Data creare: 15-10-2019 13:30:54

Religie


În comună există 4 biserici ortodoxe, respectiv:

- Biserica de lemn „Sfântul Nicolae" Ipatele
- Biserica „Adormirea Maicii Domnului" Ipatele
- Biserica „Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril" Cuza-Vodă
- Biserica „Sfântul Nicolae" Bâcu

Dintre acestea, două - Biserica „Sfântul Nicolae" Ipatele, respectiv „Sfântul Nicolae" Bâcu - figurează în Lista Națională a Monumentelor Istorice și de Arhitectură, sub pozițiile 24 B 518, respectiv 24 B 430. Cu toate acestea, potențialul lor turistic nu este valorificat, în lipsa unor trasee turistice tematice la nivelul județului Iași.


Foto
Biserica Adormirea Maicii Domnului

Vizualizari: 190
Data creare: 15-10-2019 13:25:16

Activitate culturală desfășurată în căminul cultural Ipatele - 29 octombrie 2011


În interiorul căminului cultural din satul de centru Ipatele, anul acesta pe 29 octombrie, într-un cadru festiv plin de căldură și emoție s-a organizat comemorarea Profesorului Doctor Ioan D. Hăulică, un fiu al satului ieșean Ipatele.

În cuvântul de deschidere și de evocare a personalității academicianului Ioan Hăulică, fiu de onoare al comunei Ipatele, primarul Costică Postârnac, inginer de profesie, n-a uitat să amintească faptul că vorbește despre un om de o rară modestie, provenit dintr-un loc bogat în istorii, care au fost odinioară, sunt și vor fi în ținuturile de aici, de pe Vilna și Stavnic, din Țara de Jos a Moldovei. De aproape și de departe, pe  oriunde l-au purtat cărările vieții, academicianul nutrea sentimente de dragoste pentru sat Citeste mai mult...

Foto
Momente din viața academicianului Ioan Hăulică

Vizualizari: 205
Data creare: 15-10-2019 12:58:42

Infrastructura de învățământ

În  prezent, la nivelul comunei Ipatele, funcționează o singură unitate de învățământ cu personalitate juridică, respectiv Școala Generală cu clasele 1·8 Ipatele, care are în subordine alte trei unități școlare fără personalitate juridică:

- Școala Generală cu clasele I-IV Cuza Vodă (inclusiv o sală de grădiniță)
- Școala Generală cu clasele I-VIII Bâcu (inclusiv o sală de grădiniță)
- și Grădinița cu Program Normal Ipatele

Rețeaua de unități de învățământ din localitate a fost restructurată masiv în ultimii ani. Astfel, la începutul anilor 90, în comună existau 4 grădinițe de copii și 4 școli generale, în timp ce în 2000 s-a ajuns la 3 școli și 3 grădinițe, ulterior comasate într-o singură unitate de învă Citeste mai mult...

Foto
Școala Generală cu clasele I-VIII Ipatele, județul Iași

Documente pdf
Infrastura școlară din comuna Ipatele, județul Iași

Vizualizari: 160
Data creare: 15-10-2019 12:26:05

Cultură


Activitatea culturală din comună se rezumă la Biblioteca Comunală Ipatele, și la căminele culturale (Ipatele și Bâcu). Deși dispun de condiții satisfăcătoare, căminele culturale nu găzduiesc decât ocazional evenimente culturale, ele fiind închiriate pentru anumite serbări, banchete, nunți, discotecă, diverse ședințe.

Căminul Cultural din satul Bâcu a fost modernizat, în interiorul acestuia funcționează o sală de calculatoare, fără internet momentan, o sală de ședințe, băi cu acces la toate utilitățile. Sala în care se defășoară diverse activități necesită dotarea cu mobilier și alte accesorii pentru o bună desfășurare a activității culturale viitoare.
                               
În curtea c Citeste mai mult...

Foto
Căminul Cultural din comuna Ipatele, județul Iași

Documente pdf
Cultură

Vizualizari: 218
Data creare: 15-10-2019 11:48:41

Aspecte fiscale, economice, demografice și onomastice în catagrafii

Aspecte fiscale, economice, demografice și onomastice în catagrafii

Primul recensământ în care s-au înregistrat date referitoare și satele actualei comune Ipatele a fost realizat sub ocupație rusească, în anii 1772-1773, iar textul păstrat este în limba rusa. Nu apar în acest recensământ Alexești, Chiujdești, Halița și Petrești. La valea lui Ipati, sat răzășesc, sunt înregistrați 18 liuzi (capi de familie=gospodării), o vaduvă, cei doi preoti, un răzeș, un mazil și scutiții.

Recensamantul efectuat în vara anului 1774 este prima catagrafie care înregistrează nominal locuitorii satelor, grupați pe categorii fiscale și profesionale. Informațiile privesc doar satele Borăști și Valea lui Ipati.
< Citeste mai mult...

Vizualizari: 328
Data creare: 15-10-2019 07:53:45

Despre comuna Ipatele, comuna Iași

2. Încadrarea în contextul temporal

Schimbări administrative

Începând din secolul al XV- lea, când apar primele atestări ale satelor care sunt astăzi în comuna Ipatele și până în anul 1950 așezările de pe Valea Vilnei (Velnei) și Șendrenii (Bacul) care au fost parte din fostul ținut al Vasluiului. Din 1968 comuna Ipatele depinde de administrația ieșeană. Inițial, între 1864-1871, comuna Ipatele era formată din satele: Ipatele, Slobozia-Mogoșești și Șendreni. Comuna a fost desființată de câteva ori între 1875-1887, 1906-1908 si 1929-1931. Componența actuală a comunei datează din anul 1954, cu excepția unei singure modificări, din anul 1963, când Slobozia nu mai este considerat sat aparte, fiind înglobat în satul Ipatele. În anii Citeste mai mult...

Vizualizari: 399
Data creare: 15-10-2019 07:50:20

Despre comuna Ipatele, comuna Iași

Încadrarea în contextul geografic
 
În vechime, satul Ipatele s-a numit Mogoșești și a făcut parte din Ținutul Vaslui. Prima atestare documentară datează din jurul anului 1400. Nu există date precise cu privire la existența aici a unui lăcaș de cult, dar acesta trebuie să fi existat în a doua jumătate a secolului al XVIII-lea, din moment ce la anul 1774 erau doi preoți și doi diaconi în satul Valea lui Ipati.

Biserica de lemn din Ipatele a fost construită în anul 1805 de către răzeșii din localitate, în cimitirul aflat la baza dealului de la marginea satului.  

Obiectele geografice cele mai importante pentru geografie și toponimie sunt râurile și pâraiele. Ele au și numele cele mai vechi, care au apărut cu mult înaintea atestă Citeste mai mult...

Foto
Comuna Ipatele, județul Iași

Vizualizari: 362
Data creare: 15-10-2019 07:45:33

Lista cuprinzând documentele de interes public

Informaţiile de interes public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public:

Art. 5
(1)Fiecare autoritate sau instituţie publică are obligaţia să comunice din oficiu următoarele informaţii de interes public:
a) actele normative care reglementează organizarea și funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al autorităţii sau instituţiei publice;
c) numele și prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice și ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
d) coordonatele de contact ale au Citeste mai mult...

Vizualizari: 143
Data creare: 12-10-2019 23:02:24

Buletin informativ


Buletin informativ


a) Actele normative care reglementează organizarea și funcţionarea Primăriei Comunei Ipatele:

Constituţia României;

Legea 215/2001 - republicată privind administraţia publică locală;

Legea 195/2006 Legea - cadru a descentralizării;

Legea 554/2004 privind contenciosul administrativ;

Legea 51/2006 - republicată privind serviciile comunitare de utilităţi publice;

Legea 188/1999 - republicată privind statutul funcţionarilor publici;

Legea 7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, cu modificările si completările ulterioare;

Legea 53/2003 - Codul Muncii;

Legea 544/2001 privind liberul Citeste mai mult...

Foto
ACORDAREA DE PACHETE CU PRODUSE DE IGIENA IN CADRUL POAD 2018-2020

Documente pdf
Dispozitia nr. 111/13.08.2020,privind stabilirea locurilor speciale pentru afisaj electoral in vederea bunei desfasurari a alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2020.
Dispozitia nr. 134/09.09.2020 privind aducerea la cunostința publica a delimitarii si numerotarii sectiilor de votare organizate in vederea desfasurarii alegerilor pentru autoritatile publice locale din anul 2020.
Dispozitie privind stabilirea locurilor speciale pentru afișaj electoral de pe raza comunei Ipatele pentru alegerile pentru SENAT si CAMERA DEPUTATILOR
Dispozitie privind aducerea la cunostinta publica a delimitarii si numerotarii sectiilor de votare privind alegerile pentru SENAT si CAMERA DEPUTATILOR
LOCURI DE MUNCA VACANTE - AJOFM IASI

Linkuri externe
Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități
https://www.youtube.com/watch?v=V8oZSOzproI&feature=emb_logo

Vizualizari: 156
Data creare: 12-10-2019 22:57:01

Serviciul situatii de urgenta - atributii de baza

Departamentul "Serviciul Situatii de urgenta" isi desfasoara activitatea in sediul Primariei Comunei Ipatele. Acesta este subordonat directorului Directiei de Administrare si Primarului Comunei Ipatele.

Misiunea si scopul compartimentului de munca:

1. Serviciul Situatii de urgenta are ca misiune de baza:
1. Preintampinarea, reducerea si eliminarea riscurilor de producere a situatiilor de urgenta si a consecintelor acestora;
2. Scopul activitatii il reprezinta protectia populatiei, mediului si a bunurilor si valorilor;
3. Misiunea si scopul se indeplinesc prin activitatea de prevenire;
4. Formele activitatii de prevenire sunt: controlul, verificarea si informarea preventiva a populatiei.

Atributiile compartimentului de Citeste mai mult...

Vizualizari: 159
Data creare: 12-10-2019 22:45:46

Cerere pentru prelungirea valabilitatii Certificatului de Urbanism

Prelungirea termenului de valabilitate a certificatului de urbanism se poate face numai de catre emitent, la cererea titularului formulata cu cel putin 15 zile inaintea expirarii acestuia, pentru o perioada de timp de maximum 12 luni, dupa care, in mod obligatoriu, se emite un nou certificat de urbanism.

Pentru prelungirea valabilitatii certificatului de urbanism se completeaza și se depune la emitent o cerere-tip insotita de certificatul de urbanism emis, in original.

Odata cu depunerea cererii de prelungire a valabilitatii certificatului de urbanism, solicitantul va face dovada achitarii taxei de prelungire a acesteia.

Documente pdf
Cerere pentru prelungirea valabilitatii Certificatului de Urbanism

Vizualizari: 190
Data creare: 12-10-2019 22:40:19

Cerere pentru emiterea Certificatului de Urbanism

Certificatul de urbanism se va elibera in baza unei cereri care va cuprinde atat elementele de identificare a imobilului pentru care se solicita certificatul de urbanism, cat și elementele care definesc scopul solicitarii. Certificatul de urbanism nu confera dreptul de a executa lucrari de constructii.

Documente pdf
Cerere pentru emiterea Certificatului de Urbanism

Vizualizari: 167
Data creare: 12-10-2019 22:35:21

Documentele necesare emiterii Certificatului de Urbanism

Pentru emiterea Certificatului de Urbanism, solicitantul, orice persoana fizica sau juridica, trebuie sa depuna o documentatie cuprinzand:

1. Cerere tip (formularul -model F.1.);
2. Planuri topografice sau cadastrale la scarile 1:500, 1:2.000 sau 1:10.000;
3. Documentul de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism ( in copie)

Termenul de emitere - cel mult 30 de zile de la data inregistrarii cererii, mentionandu-se in mod obligatoriu scopul emiterii acestuia.
Termenul de valabilitate - se stabileste de catre emitent intre 6 și 24 de luni de la data emiterii. Prelungirea valabilitatii Certificatului de urbanism (CU) se poate face la cerearea titularului formulata cu cel putin 15 zile inaintea expirarii pentru o perioada de cel mult 12 luni și doar o singura data.

Vizualizari: 152
Data creare: 12-10-2019 22:33:18

Cerere pentru prelungirea valabilitatii Autorizatiei de Construire

Autoritatea emitenta a autorizatiei de construire va stabili o perioada de valabilitate de cel mult 12 luni de la data emiterii, interval in care solicitantul este obligat sa inceapa lucrarile. In aceasta situatie, valabilitatea autorizatiei se extinde pe toata durata de executie a lucrarilor prevazute prin autorizatie, in conformitate cu proiectul tehnic.

Neinceperea lucrarilor ori nefinalizarea acestora in termenele stabilite conduce la pierderea valabilitatii autorizatiei, fiind necesara emiterea unei noi autorizatii de construire. In situatia in care caracteristicile nu se schimba fata de autorizatia initiala, se va putea emite o noua autorizatie de construire, fara a fi necesar un nou certificat de urbanism.

In situatia in care in timpul executiei lucra Citeste mai mult...

Documente pdf
Cerere pentru prelungirea valabilitatii Autorizatiei de Construire

Vizualizari: 145
Data creare: 12-10-2019 22:30:45

Cerere pentru emiterea Autorizatiei de Construire

Autorizatiile de construire se emit de presedintii consiliilor judetene, de primarul general al municipiului Bucuresti, de primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor și comunelor pentru executarea lucrarilor.

Pentru emiterea Autorizatiei de Construire este necesar sa se completeze și sa se depuna la emitent o cerere-tip, dupa modelul atasat.

Documente pdf
Cerere pentru emiterea Autorizatiei de Construire

Vizualizari: 151
Data creare: 12-10-2019 22:28:14

Documentele necesare emiterii Autorizatiei de Construire

Autorizatiile de construire se emit de presedintii consiliilor judetene, de primarul general al municipiului Bucuresti, de primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor și comunelor pentru executarea lucrarilor.

Autorizatia de construire se emite in cel mult 30 de zile de la data inregistrarii cererii, pe baza documentatiei depuse la administratia publica locala, care va cuprinde:

-Cerere tip ;
-Copie dupa titlu asupra imobilului ;
-Copie certificat de urbanism ;
-Documentatia tehnica - D.T.(in doua exemplare) ;
Avizele și acordurile stabilite prin certificatul de urbanism ;
- Actul administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului ;
- Dovada privind achitarea taxelor legale Citeste mai mult...

Vizualizari: 161
Data creare: 12-10-2019 22:27:10

Modalităţi de contestare a deciziei și formularele aferente

Modalităţi de contestare a deciziei și formularele aferente:

Documente pdf
Reclamație administrativă conform Anexa 5 din HG 478/ 2016
Reclamație administrativă conform Anexa 6 din HG 478/ 2016

Vizualizari: 148
Data creare: 12-10-2019 22:22:46

Formular pentru solicitare informaţii în baza Legii nr. 544/2001

În vederea solicitării unei informații de interes public recomandăm folosirea următorului formular:

Documente pdf
Formular-tip cerere de informaţii de interes public conform Anexa 4 din HG 478/ 2016

Vizualizari: 160
Data creare: 12-10-2019 22:19:18

Responsabil pentru aplicarea Legii 544/2001

Persoana responsabila pentru aplicarea Legii 544/2001 in cadrul institutiei noastre.

Vizualizari: 147
Data creare: 12-10-2019 22:18:00

Detalii referitoare la Autorizația de Construire

Autorizatia de construire constituie actul de autoritate al administratiei publice locale pe baza caruia se asigura aplicarea prevederilor legale, referitoare la amplasarea, proiectarea, executarea și functionarea constructiilor.

Potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, autorizatia de construire se elibereaza in baza unei cereri a solicitantului pentru:

a) lucrari de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum și a instalatiilor aferente acestora, cu exceptia lucrarilor care nu modifica structura de rezistenta, caracteristicile initiale ale constructiilor sau aspectul arhitectural al acestora;

b) lucrari Citeste mai mult...

Vizualizari: 170
Data creare: 12-10-2019 15:33:46

Detalii referitoare la Certificatul de Urbanism

In vederea autorizarii lucrarilor de constructie, una dintre etape este obtinerea Certificatului de urbanism, act de informare emis de administratia publica locala.

Potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, Certificatul urbanism este actul de informare emis de administratia publica locala (presedintii consiliilor judetene, primarul general al municipiului Bucuresti, primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor sau comunelor) prin care:

- face cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic și tehnic al terenurilor și constructiilor existente la data solicitarii;

- stabileste cerintele urbanistice care urmeaza sa fie indeplinite in functie de specificul Citeste mai mult...

Vizualizari: 161
Data creare: 12-10-2019 15:30:08

Legea achizițiilor publice

Legea achizițiilor publice

Documente pdf
Legea Achizitiilor Publice (publicata in data de 21 07 2015)

Vizualizari: 155
Data creare: 12-10-2019 15:28:03

HG 449/2016 din 22 iunie 2016 ref. la concediul și indemizatia de creștere a copilului

In temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. IV din Legea nr. 66/2016 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, Guvernul a adoptat o noua hotarare (HOTĂRÂREA Nr. 449/2016 in data de 22 iunie 2016) prin care se modifica și completeaza Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 52/2011.

Va invitam sa analizati continutul acesteia pentru a afla in ce conditii persoana îndreptățită poate intra in posesia acestei indemnizatii. De asemenea veti gasi atasate Cereri t Citeste mai mult...

Documente pdf
HOTĂRÂRE Nr. 449 2016 din 22 iunie 2016 referitoare la concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copilului
Cerere pentru prelungirea sau reluarea concediului de crestere a copilului si plata imdenizatiei lunare
Optiunea 1-1an
Optiunea 2- 2ani
OrdMMuncii1099_prel_rel_ICC_iun16
Tab aplic norme cic_28iun16

Vizualizari: 188
Data creare: 12-10-2019 15:05:09

Documente necesare pentru indemnizația de creștere a copilului pentru salariați

Documente necesare pentru indemnizația de creștere a copilului pentru salariați

ACTE NECESARE DOSAR (in copie)
-cerere tip- (Anexa 1);
-documente identitate parinti;
-certificat casatorie;
-certificate de nastere ale tuturor copiilor- original și copie;
-extras de cont pe numele solicitantului;
-dosar cu șina.
-adeverința tip - (Anexa 2), eliberată de către angajator, din care să reiasă indeplinirea condițiilor legale privind stagiul de cotizare și veniturile nete realizate (12 luni, în ultimul an inainte de nasterea copilului); Observație: adeverință tip - format nou (Anexa 2) mentionează și numărul de zile lucrate, concediu medical și de odihnă pentru fiecare din lunile din perioada stagiului de cotizare Citeste mai mult...

Vizualizari: 167
Data creare: 12-10-2019 15:03:50

Documente necesare pentru alocația de susținerea a familiei

Documente necesare pentru alocația de susținerea a familiei

Acte necesare în vederea intocmirii dosarului pentru alocația de sustinere a familiei, pentru familiile care au în intreținere copii minori și care au un venit net de pana la 530 lei/membru de familie:
-livretul de familie, completat la zi (de catre Serviciul Stare Civila) - copie și original;
-carti/buletine de indentitate ale parintilor (copie și original);
-Certificat atestare fiscala pentru anul anterior depunerii cererii
-certificatul de căsătorie al părinților (copie și original);
-certificate de nastere ale copiilor minori și cărți de identitate (dupa caz);
-adeverințe privind venitul net, sau cupoane de pensie / ajutor de somaj / ajutor social / dec Citeste mai mult...

Vizualizari: 155
Data creare: 12-10-2019 15:02:25

Pensia de invaliditate

Pensia de invaliditate

Pensia de invaliditate se cuvine persoanelor total sau cel puțin jumătate din capacitatea de muncă, din cauza:
1. accidentelor de muncă și bolilor profesionale, conform legii;
2. neoplaziilor și celorlalte boli prevăzute de art.68 al.1 lit.b din Legea 63/2010;
3. bolilor obisnuite și accidentelor care nu au legătură cu munca.

în raport cu gradul de reducere a capacității de muncă invaliditatea este:
1. de gradul I, caracterizată prin pierderea totală a capacității de muncă și a capacității de autoîngrijire;
2. de gradul II caracterizată prin pierderea totală a capacității de muncă, cu păstrarea capacității de autoîngrijire;
3. de gradul III, caracterizată prin pie Citeste mai mult...

Vizualizari: 163
Data creare: 12-10-2019 15:01:22

Acte necesare pentru alocatia de stat pentru copii - pentru copiii născuți în U.E.

Alocatia de stat pentru copii - pentru copiii născuți în U.E.

- CERTIFICAT NASTERE COPIL - copie și original
- BULETINE/CARTI IDENTITATE PARINTI - copie și original;
- Extras cont pe numele solicitantului / titularului - (dacă se doreste plata în cont bancar);
- Dosar șina;
- Formularul E 411/Adeverință de la instituțiile abilitate (din țara unde s-a născut copilul) sau adeverință de salariat cu menționarea datei angajării pentru părinții care lucrează în România.
In situația in care părinții nu sunt căsătoriți, se solicita prezența ambilor părinți în vederea stabilirii de comun acord a reprezentantului legal.

Vizualizari: 164
Data creare: 12-10-2019 14:59:42

Documente necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copii

Documente necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copii

ACTE NECESARE DOSAR:
-dosar cu șina,
-cerere completata și semnata de reprezentantul legal al copilului;
-originalul și copia certificatului de nastere al copilului;
-actul de identitate al reprezentantului legal;
-documente din care sa rezulte situatia juridica a copilului fata de reprezentantul legal și orice alte documente justificative, dupa caz;
-daca solicitantul opteaza pentru primirea alocatiei de stat in cont personal se solicita extras de cont, cont IBAN de la banca.
In situația în care părinții nu sunt căsătoriți, se solicit prezența ambilor părinți în vederea stabilirii de comun acord a reprezentantului legal.

Vizualizari: 171
Data creare: 12-10-2019 14:58:44

Acte necesare pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței

Acte necesare pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței

1. Actele de identitate ale solicitantului și ale membrilor familiei
- copii după BI-CI;
- certificatele de nastere ale copiilor;
- certificatul de căsătorie;
- hotărârea definitivă de încuviințare a adopției, de plasament familial al minorului, potrivit legii;
- actul din care să rezulte calitatea solicitantului de tutore sau curator.

2. Acte de venit:
La stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le realizează sau, după caz, le-au realizat în luna anterioară solicitării dreptului (de exemplu cerere depusa in luna octombrie 2017 va fi completata cu ve Citeste mai mult...

Vizualizari: 168
Data creare: 12-10-2019 14:56:49

Impozite și taxe- prezentare generală

Departamentul Impozite și Taxe Locale al Comunei Ipatele are atribuții privind stabilirea, constatarea, controlul, urmărirea și încasarea impozitelor și taxelor locale, pe raza administrativ - teritorială a Comunei Ipatele.

Modalitățile de informare puse la dispoziția contribuabililor sunt:
• informarea directă prin intermediul funcționarilor publici care deservesc ghișeele pentru activitatea cu publicul, deschise la sediul instituției noastre din Primăria Ipatele http://comunaipatele.ro/ari2_160-impozite_si_taxe.html.

Vizualizari: 154
Data creare: 12-10-2019 14:55:04

Facilități pentru persoane fizice și juridice

Facilități pentru persoane fizice și juridice:

1. Impozitul pe cladiri, impozitul pe teren, impozitul pe mijloacele de trasport, taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor și autorizatii nu se aplica pentru veteranii de razboi
2. Impozitul pe cladiri și impozitul pe teren nu se aplica vaduvelor de razboi și vaduvelor veteranilor de razboi care nu s-au recasatorit
3. Impozitul pe cladiri, impozitului pe teren și taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice nu se datoreaza de catre persoanele cu handicap grav sau accentuat, și de persoanele incadrate in gradul I de invaliditate
Scutirea de la plata impozitului pe teren se aplica doar terenului aferent cladirii utilizate ca domiciliu de persoanele fizice prevazute la pct.3

Vizualizari: 166
Data creare: 12-10-2019 14:48:04

Acte necesare pentru eliberare documente primarie

Acte necesare pentru eliberare documente primarie

Acte necesare pentru eliberare certificat fiscal:

1. Carte de identitate
2. Plata la zi a impozitelor și taxelor locale
3. Achitarea unei taxe de 10 lei



Acte necesare pentru inscriere autovehicule

1. Fisa de inmatriculare
2. Copie carte identitate
3. Achitarea unei taxe de 62 lei

Vizualizari: 150
Data creare: 12-10-2019 14:46:54

Despre comuna Ipatele, comuna Iași

Comuna Ipatele, județul IașiPrima atestare documentară datează din jurul anului 1400. Nu există date precise cu privire la existența aici a unui lăcaș de cult, dar acesta trebuie să fi existat în a doua jumătate a secolului al XVIII-lea.